Instagram en la vida juvenil i en la vida adulta

Glòria Ambrojo Pedrerol

El meu tema tracta sobre com els nens i nenes de menors d’edat i els adults fan ús de les aplicacions en xarxes socials.

En base això em vull centrar concretament en l’aplicació d’Instagram, on els nens la utilitzen per diversió, per entreteniment i per voler “likes” a les publicacions que pengen. En canvi, els adults utilitzen aquesta aplicació per exposar marketing, s’associen amb companyies per a vendre als seus “seguidors” del perfil per promocionar marques. Volen crear campanyes publicitàries per promocionar el producte.

Depenent de la marca amb la que es vulgui treballar, s’ha de tenir en compte el tipus d’imatge que penja l’usuari contractat per donar una certa imatge, acorde al producte que es vol vendre.

ANAR FOUNDATION  – Campanya contra el maltracte infantil –

“A veces el maltrato infantil solo es visible para el niño que lo sufre”.

ANAR FOUNDATION against child abuse

És una fundació destinada per aquells nens i nenes que pateixen abusos. Analitzant des d’un punt de vista extern, entenem que és una situació complicada per al nen/a, però no vivim el patiment que té un/a nen/a, com ho viu dia a dia, i com li afecta mentalment i/o físicament. Això vol dir que no és fàcil entendre el sentiment generat per aquests abusos que ha tingut el nen/a  li crea a un nen amb tot aquest efecte.

Com ara en diem, “el bullying” del qual molts nens pateixen, ha arribat a ser un concepte general dels abusos, el maltracte (tan físic com mental), les burles, i de més.

El que pateixen molts dels nens i nenes menors d’edat està relacionat amb les relacions socials que tenen al seu voltant. El pas de no interioritzar-se amb els companys de classe, que sobretot, et fa tenir una certa complicació a l’hora de sobreportar la teva vida en aquest àmbit social i tenir dificultats per relacionar-te.

Així doncs, en relació amb el meu tema, la Anar Foundation està vinculada amb l’abús que pateixen els nens i nenes en quan a no tenir amics, o a patir baralles innecessàries dins la xarxa social d’Instagram; què no tinguis molts seguidors, ni molta “popularitat” en quan a relacionar-te amb els teus companys, … Comentaris afectius, ja siguin escrits en algun missatge o en algun comentari d’alguna publicació, poden perjudicar la vida d’una persona, fins el punt de voler rebutjar el dret de viure.

Al quedar registrat tots els elements en la plataforma d’Instagram, pot generar problemes com ara obtenir un cert contingut que pugui perjudicar a tal persona, per fer sentir a aquella persona insegura.

SOCIAL MEDIA PLATFORMS THAT TAKE UP MOST OF OUR TIMES

Video. The Social Media Platforms

Aquest article parla sobre com hem interioritzat la nostra vida en tant poc temps en plataformes de mitjans socials. Com abans, a causa de no tenir la tecnologia que tenim ara en aquests temps, hem portat la vida privada a plataformes on és exposada i controlada al mateix temps.

En relació amb el meu tema, com els nens petits anaven a jugar al parc i al carrer amb els amics i com ara, actualment, amb 12 anys ja gaudeixen de les tecnologies com ara: un mòbil.

De com passem de l’analògic al digital; Les firmes, les fotografies, la informació, les compres, les ventes, les converses a distància amb missatges o videotrucades, … tot això passa de mostrar-se imprès a mostrar-se amb digital. I com les empreses cada cop s’empoderen més d’aquestes plataformes per aconseguir vendes, on només amb un clic ja pots anar a la pàgina de la tenda, entrar a correus directament, comprar online, promocionar productes amb fotografies digitals i disminuir els cartells.

[La impressió perd protagonisme, i l’obté les xarxes socials].

SOCIAL NETWORKS AT WORK

SOCIAL NETWORKING

Com les xarxes socials, que des d’un principi són creades per entretenir i distreure, ha passat a ser una forma de guanyar-se la vida, a ser una feina que tothom pot estar a l’abast de tenir-la.

Relacionat amb el meu tema, els adults utilitzen el marketing. Alguns nens, fins i tot de major d’edat, s’ajunten amb campanyes de marketing per fer promoció amb fotografies, vídeos i sorteigs per guanyar diners.

Per els adults és un avantatge, perquè cada cop hi ha més gent que es crea el seu usuari en la plataforma de xarxa social d’Instagram, per tal de que quan més gent tingui un compte, més gent veu les promocions que exposen les empreses. Instagram cada cop augmenta més amb les  descàrregues i amb la gent que s’uneix a la aplicació.

VISUALIZING ONLINE SOCIAL NETWORKS

Visualizing online social networks

Control de les xarxes socials que pot prendre repercussions depenent del contingut del qual s’en faci ús. Control de les persones del teu entorn, amb qui sociabilitzes, qui són els teus amics, on vius, per on passes, on viatges, etc.

En relació amb el meu tema, si mostres què fas durant el teu dia a dia en les publicacions i en les Instastories pots esbrinar com funciona la seva vida, amb quina gent s’ajunta aquella persona, que fa durant el dia, etc.

Els nens d’això, com que per a ells és entreteniment, no saben la repercussió que té mostrar la teva vida a les xarxes socials, no són conscients del que vol dir exposar-se a una xarxa social on, controlen el que fas, i on poden portar les teves fotografies. Per això, és una mica insegur per als nens menors d’edat utilitzar aquesta aplicació.

En canvi, els adults que són conscients del què exposen i quines repercussions pot tenir, és més segur. Posant entremig les campanyes del qual ells estan contractats per posar-hi tal contingut, depenen molt de la imatge que vulgui tenir la marca, aquest tema està una mica lligat amb l’anterior referent.

THE INFLUENCERS, Former MI5 spy Annie Machon on why we live in a dystopia that even Orwell couldn’t have envisioned

L’educació a través de les xarxes socials

Photo by The Influencers

Se’ls anomena així per exposar la seva vida en xarxes socials per fer-nos saber la vida que estan portant a temps real. A base d’això, si ens agrada la qualitat de vida que porta, nosaltres prenem aquesta gent com a una mena d’ìdol, de persona a seguir. Molts nens són influenciats per aquesta gent, i que actualment, els veuen com a ídols. En canvi, els adults, o bé són els “influencers” que saben com portar la xarxa social i que aprenen de les repercussions, és el responsable de influir en la vida del menor.

Els “influencers” es converteixen com a “professors de la vida”. Això, si comencen a tenir mòbil i fan ús de la aplicació d’Instagram, són, junt amb perfils famosos, amb els que primer ells s’identifiquen. És així doncs, quan es genera aquesta necessitat de publicar imatges o vídeos.

Conclusió.

Dins l’àmbit social es poden destacar diverses arrels les quals moltes d’elles ens envolten. A diari, milers de persones fan servir les xarxes socials per informar-se de successos o conversar amb altra gent. L’ésser humà té la necessitat de interactuar amb altra gent i a la vegada d’integrar-se en la societat.

La innovació de la tecnologia ha canviat molt la manera de com ens comunicavem abans a com ens comuniquem avui en dia. La tecnologia ha estat creada i la seguim evolucionant per acomodar la vida de l’ésser humà. Això ens porta a parlar del disseny de les xarxes socials.

Què té a veure el disseny amb les xarxes socials? Les xarxes socials, és una eina que hem anat evolucionant mica en mica, fins al punt que per a algunes persones passa a formar part de la seva vida. La creació de les xarxes socials ha estat pel mitjà tecnològic a base de trobar una solució i una certa acomodació a un hàbit de la nostra vida, que és poder-se comunicar. D’aquí parteix la idea de innovar un nou sistema perquè ens sigui més fàcil comunicar-se a distancia per tal de satisfer la necessitat de relacionar-se. Podem dir que hem innovat una millor manera de poder portar a terme aquest hàbit. Aquesta acció ha estat portada a partir del disseny, del qual definim el concepte com a la recerca i la creació d’un nou mètode per a solucionar una necessitat molt comú a la nostra vida.

Webgrafia:

THE METHOD CASE. [en linia] [consultat: 4 Abril de 2019]. Disponible en internet: https://www.themethodcase.com/anar-foundation-against-child-abuse/

DEUTSCHE WELLE. Xarxa de televisió. [en linia] [consultat: 5 Abril de 2019]. Disponible en internet: https://www.dw.com/en/the-social-media-platforms-that-take-up-most-of-our-time/a-38858242

WE MAKE MONEY NOT ART. [en linia] [consultat: 5 Abril de 2019]. Disponible en internet: http://we-make-money-not-art.com/social_networks_at_work/

LECTURA Y VIDA. [en linia] [consultat: 7 Abril de 2019]. Disponible en internet: http://www.lecturayvida.fahce.unlp.edu.ar/numeros/a21n4/21_04_Cassany.pdf

WE MAKE MONEY NOT ART. [en linia] [consultat: 5 Abril de 2019]. Disponible en internet: http://we-make-money-not-art.com/visualizing_online_social_netw/

WE MAKE MONEY NOT ART. [en linia] [consultat: 7 Abril de 2019]. Disponible en internet: http://we-make-money-not-art.com/the-influencers-former-mi5-spy-annie-machon-on-why-we-live-a-dystopia-that-even-orwell-couldnt-have-envisioned/



Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s